Afgelopen weekend zag ik op mijn remschijfslot ineens een beetje olie liggen, eerst had ik geen idee waar dat vandaan kwam, maar ineens had ik het door. De oliekering van de rechter voorpoot was lek, bij het inveren blijft er dan olie aan de voorpoot hangen, wat uiteraard uiteindelijk weer naar beneden loopt.

Ik heb de motor net naar Motorsport Klazienaveen gebracht en op advies van Marcel (monteur/eigenaar) worden de keringen van beide poten vervangen. Tevens zet hij ook de achterveer even een stukje strakker, zodat hij wat beter bij mijn gewicht gaat passen.

Tja en daar sta je dan een beetje te kwijlen bij een Triumph Daytona 675. Ik had hem laatst al bewonderd in de motorzaak en nu stond hij mooi te glimmen en net voorzien van een (open) Mivv demper. Dus toen Marcel vroeg of ik even een stukje wilde rijden, zei ik natuurlijk geen nee. Ik heb ongeveer een kwartier a 20 minuten gereden, binnen bebouwde kom, buiten bebouwde kom en een stukje snelweg. Je merkt meteen dat de gas reactie van de Triumph behoorlijk fel is en de zit is ook een stuk extremer dan die van de ZX6R, je zit veel meer op de motor, in plaats van in en hangt meer op je polsen. Ondanks de extremere zit, voelde het na een paar kilometer al redelijk vertrouwd en de laatste paar bochten voelden al lekker aan.

In de (hopelijk) nabije toekomst toch ook de Triumph Speed Triple 1050 maar eens proberen......